Søren Bøgelunds Mirakelband (Foto Ragnhild T. Gulbrandsen)

Glad-jazz med Søren Bøgelunds Mirakelband

For en fantastisk formiddag det ble! Over 400 glade pensjonister møtte opp, da vi i Pensjonistforbundet Oslo arrangerte glad-jazz i Det norske teatret.

Onsdag 4. oktober arr. vi Glad-Jazz for våre medlemmer i Det norske teatret. Vi håpte det skulle komme 100, og så møtte det opp ca. 450 glade pensjonister. Og for en herlig formiddag det ble! Helt vilt og fantastisk gøy! :)

Søren Bøgelunds Mirakelband         Foto: Ragnhild T. Gulbrandsen

Søren Bøgelund's Mirakelband underholdt og deres repertoar er hentet fra swing, cool og bop pionerene samt "The great american songbook". Spillestilen er moderne swing med islett av bool og bebop + mye mer. Alt var pakket inn i små snacksy arrangementer, og ble servert med lun humor.

Fantastisk herlig å høre på!

Neste Café & Musikk blir 1. november, og da kommer Just Friends og spiller for oss.

De spiller melodisk og swingende jazz med opprinnelse på 50- og tidlig 60-tallet. Mye av musikken kommer fra Benny Golson/Art Farmers Jazztett som hadde suksess med låter som Blues March, Killer Joe og I remember Cifford Brown. Bandet presenterer dessuten noen av de beste melodiene fra " Den store amerikanske sangboken" og litt latinske rytmer hører også med. Mellom låtene forteller de gjerne litt om musikken som presenteres, og komponistene bak låtene. Dette blir bra! Så hold av tid og dag!

Vi gleder oss til neste arr i Det norske teatret onsdag 1. nov. kl. 1130.

Sverre Sivertsen fra org.utvalget i PFO ønsket velkommen                           Foto: Ragnhild T. Gulbrandsen

Glade pensjonister                                         Foto: Ragnhild T. Gulbrandsen

Ca. 450 mennesker var innom Det norske teatret.                                                  Foto: Ragnhild T. Gulbrandsen