Straumsnes Pensjonistlag sitt møte 29. august 2017

Straumsnes Pensjonistlag sitt møte 29. august ble holdt på Skytterhuset, Leite.

Leder kunne ønske 40 medlemmer velkommen til det første møtet etter sommerferien. Spesielt ønsket hun Jon Eikrem velkommen.

Vår faste musiker Helge var forhindret fra å møte, så vi måtte klare oss uten hans muntre melodier, gode historier og musikk til allsang. Tove og Kirsten hadde dekket fine bord, pyntet med rognebær og gjort det så hyggelig til middagen som var pølsegrateng og råkost med tilbehør. Det smakte som vanlig veldig godt.

Leder Anne Grethe ga ordet til Jon Eikrem som ga oss et interessant og informerende foredrag om stedsnavn på eiendommene i Tingvoll. Jon fortalte at Martinus hadde kommet med spørsmål om hvor det var blitt av stedsnavnsamlingene fra ca. 1980 som Odmund Tveika hadde arbeidet med. Sigrid Sletta var den som drev med oppmålingene av hus og eiendommer. Alt er nå samlet på nett, alle innsamlede bilder også. Kulturnett MR hadde over 8.000 stedsnavn fra Tingvoll. Leder takket Jon for et flott foredrag.

Leder informerte også om diverse datakurs, sommerdagstur, div. brosjyrer fra IF forsikring, Enklere Liv og Pensjonistforbundet. Om ønsket, kunne Marit få en representant fra Solgården til å gi oss en del opplysninger. Det ble også spørsmål til medlemmene om vi ville ha møtene på andre lokaler i kommunen, eller som før på Menighetshuset. Det ble Menighetshuset.

Så ble det kaffe og sveler, praten gikk livlig og latteren satt løst. Loddsalget gikk strykende og trekningen av alle de fine gevinstene også. «Fager kveldsol smiler» ble sunget før leder takket alle for fremmøte og ønsket alle vel hjem. Neste møte er 25. september.