Styreleder Ella Møllegaard og ordfører i Inderøy, Ida Stuberg koste seg med programinnslag fra Flifoill og Heit.

Inderøy pensjonistlag 60 år

Søndag 20 august var det nøyaktig 60 år siden Inderøy pensjonistlag ble stiftet. Dette ble markert med brask og bram ved Jægtvolden fjordhotel.

Styret i Inderøy pensjonistlag, med leder Ella Møllegaard i spissen, inviterte til et jubileum med kvalitet i alle ledd. God underholdning av Flirfoill og Heit, musikk fra lagets eget eminente husband hele kvelden, og en overraskelse til slutt: Magnhild Hagen og Lars Hatling. Duoen fikk frem latter og aplaus, og tok oss med både i Prøysen-land og i Elvis Presleys rike.

Toastmaster for kvelden, Svein Jørum, krydet kvelden med gode historier og loset oss gjennom talene. På talelisten sto Ella Møllegaard, ordfører Ida Stuberg og Fylkesleder i Nord-Trøndelag Pensjonistforbund Ole Flakken. Kveldens hovedtaler var Yngve Kvistad, som informerte om soddets opprinnelse og utbredelse. Soddet er såvisst ikke eksklusivt for Trøndelag!

Ellers var det hilsninger fra pensjonistlagene Røra, Sandvollan, Utøy og Mosvik, før forbundets fylkessekretær Anne-Kari Minsaas takket for maten. Og maten var selvfølgelig: Inderøysodd og lun, hjemmelaget sviskekompott. Kaffe og kaker ble også servert litt senere på kvelden.

Undertegnede takket for seg etter seks innholdsrike og trivelige timer. I det vi dro, hørte vi musikken spille opp til dans. Gratulerer med dagen og et godt arrangement til Inderøy pensjonistlag!