Medlemmer fra Bergen Pensjonistforening og Fagforbundets Pensjonistutvalg hadde stand på Festplassen  da Valgfest arrangert av NRK Vestlandet, A og BT ble arrangert 15. august 2017 (Atle Lerøy, Kari Solberg, Torill Helland, Einar Dragean

MANGE REAKSJONER PÅ ÅRETS OPPGJØR FOR PENSJONISTENE

Pensjonistforbundet, organisasjoner og de politiske partiene var invitert til Valgfest på Festplassen 15. august 2017.  Arrangør var NRK Hordaland, BA og BT.

NRK Hordaland ogde to avisene BA og BT inviterte til valgfest på Festplassen 15. august.  Værprognosene for dagen var dårlig, noe Pensjonistforbundet fikk erfare da teltet skulle reises og ikke minst - bli stående.

Pensjonistforbundet sa ja til å delta på stands da NRK Hordaland, BA og BT inviterte til Valgfest tidlig i  juli måned.  Medlemmer fra Bergen Pensjonistforening og Fagforbundets Pensjonistutvalvalg var sporty og påtok seg ansvaret for standsen og stillte med en rekke medlemmer.  Brosjyrer, kulepenner og twist ble utdelt til pensjonister som hadde møtt fram, og mange havnet i diskusjoner om pensjonistenes oppgjør i 2017.     Mange fortalte også om tilværelsen som pensjonist, størrelsen på trydeutbetalingen og problemer med å få denne til strekke til, slippen som har uteblitt,  følelsen av å ikke strekke til på grunn av manglende datakunnskaper og mange andre utfordringer en møter som pensjonist.   Pensjonistforbundet fikk også nye medlemmer på Festplassen under Valgfesten.