Høsttur 9. AUGUST 2017

Pensjonistforeningen høsttur 9. august gikk til Valldal

Pensjonistforeningen høsttur 9. august gikk til Valldal i et nydelig sensommervær og 20 varmegrader.

Vi var 33 lystige pensjonister som dro på tur med Oddfinn Thue som reiseleder og sjåfør Paul Reitan med sitt  trekkspill.

Turen gikk via Åfarnes- Åndalsnes, opp Trollstigen med en kort stopp for benstrekk, trekkspilltoner og litt dans.

Så videre ned til Gudbransjuvet, også med en kort stans og trekkspilltoner. Nedover Valldalen, forbi hjemmet til «Nikka» og videre ned til Jordbærstova til varm lunsj- som avsluttet med kaffe og den verdenskjente jordbærkake.
Paul underholdt oss på sin torader til glede for både oss og andre

Gudbrandsjuvet

turister.

Videre nedover «jordbærbygda» til Sylte, forbi det nye Valldal Fjordhotell, Muritunet og til Linge med en liten stopp ved minnestøtta over kaptein Martin Linge og videre til fruktgårdene, med moreller og kirsebær.  I det strålende værer vi fikk en fin rusletur gjennom den vakre Lingegrenda ( verdens nordligste fruktgrend).

Så gikk turen videre mot Fursneset og ferge tilbake til Molde.

Tusen takk til Oddfinn for et fint turopplegg og med både interessant og spennene historier og info under hele turen.

Takk for en kjempefin tur!

Vigdis Nerland