Petanque-spill med stålkuler er blitt populær aktivitet på Savalen. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Glade pensjonister i farta på Savalen

Nærmere 140 pensjonister har lagt den første aktivitetsdagen bak seg. I skog og mark rundt Savalen har det krydd av ivrige postjegere, fjellvandrere og hesteskokastere. Listen over aktiviteter er lang og innsatsviljen er på topp!

Dette er andre året med aktive pensjonistdager på Savalen. Og allerede etter den første dagen er responsen fra deltakerne: Vi kommer igjen neste år, for dette er moro!

De kan velge mellom to naturstier, orientering, topptur, pilkast, kaste på stikka, badminton og skyting mot skiskytterblinker. I løpet av uka blir det kåret Savalmester 2017 i petanque (kulespill) og hesteskokast. I Savalens berømte velværebasseng er det vanntrim med instruktør, og hver ettermiddag "Savalmarsj" som avsluttes i lavvoen med kaffe, kringle, allsang og sosial moro.
Det skal også arrangeres kveldscruise med MS "Saval1" hvor det blir trekkspill og kanskje noen skrøner, pluss litt om historien rundt sjøen og området, ledet av guiden Erik Kindølshaug som vet alt om Savalen.

Smilene er brede og latteren sitter løst. Så dersom evalueringsskjemaene etter årets dager på Savalen blir like positive, kan ikke fylkesstyret unnlate å gjenta arrangementet neste år. Og, som styreleder Jan Tyriberget sier, da er det tre år - og dermed en tradisjon!