Karen Sundsby og Per Reiten var på møtet til Aure pensjonistforening

Medlemsmøte 31. mai 2017

Onsdag 31. mai 2017 hadde Aure pensjonistforening sitt siste møte før ferien. Leder Karen Sundsby kunne ønske 24 personer velkommen. Det var flott at så mange hadde funnet veien til møtet.

Ola Nedresæter med trekkspillet og Airin Engdal med trimmen var kommet. Pensjonistsangen ble sunget før Airin kom med trimmen og sine ABBA-toner. Det gjør godt å få røre litt på seg.

Et medlem i foreningen var gått bort siden forrige møte så det ble ett minutts stillhet, og etterpå sang vi «Där rosor aldrig dör». Som ord for dagen leste Johanne «Versemakarsukk» av Jørgen Gravvold.

Karen leste brev fra kommunen angående sykehjemsplass. Det ble litt prat om dette. Ola spilte «Eskilstuna-minner» av Calle Jularbo. Referatet fra forrige møte ble opplest og godkjent uten merknader.

Pensjonistforbundet og flere andre organisasjoner har utferdiget et krav til Staten. Leder leste skrivet «Krafttak for den som har minst».

Nå ble det åresalg ved Oddfrid Ledal og Randi Bakk, og Randi delte ut gevinstene til glade vinnere. En quiz ble også delt ut. Den var velvillig kopiert opp av Nordvest Nytt. «Per spelemann» ble sunget. Ola spilte «Trolleboschottis» av Calle Jularbo. Etterpå spilte han «Annas visa» av Leif Görås. Johanne kom med svar på quizen.

En del av sangbøkene våre er kommet på avveier så vi må bestille nye. Johanne leste «En stille maktkamp». Det var en morsom sak om en katt som hadde etablert seg på nattbordet, stikk i strid med viljen til husets herre.

Nå ble bordverset sunget og vi kunne gå inn til et dekket middagsbord. I dag fikk vi servert en god grateng med laks og andre godsaker. Tilbehøret var poteter, gulrot og smeltet smør. Til dessert fikk vi sviskegrøt med fløtemelk. Takk for deilig mat.

«No livnar det i lundar» ble sunget. Ola spilte tangoen «En måneskinnsnatt med deg» av Åge Samuelsen. Etterpå spilte han «Vendelas vals» av Evert Wallin. «Dei vil alltid klaga og syta» ble sunget.

Leder Karen Sundsby takket for oppmøtet. En spesiell takk til Ola for fin musikk. Hun ønsket alle en god sommer. Det er bestemt at etter ferien skal møtene begynne kl. 12.00. Første møte blir onsdag 30. august kl. 12.00. Dagsturen til Storlidalen blir fredag 21. juli. Turen er åpen for alle. Påmelding til Karen Sundsby i telefon 716 44 766.