Treff på Sandvollan

Sandvollan Pensjonistlag inviterte til en uformell sammenkomst ved Skjelvågen kai 8. juni 2017. Kaia ligger idyllisk til ved Beitstadfjorden.

Invitasjon ble sendt til pensjonistlagene i Inderøy og til pensjonistlagene i Leksvik, Steinkjer og Sparbu. Dagen kom med solskinn og god temperatur. Litt vind var det, men likevel ble det god deltakelse; i underkant av 100 var innom treffet.

Til underholdning sang og spilte sanggruppa 5,4, og i samarbeid med Livslaget, Frivillig Inderøy fikk vi også med Kvennevikas Spaserstokk.

Sandvollan Pensjonistlag oppfordret deltakerne til å ta med seg strikkakofte eller strikkagenser. Tema var «Kofta di/genseren din – hva betyr den for deg?» Disse strikkeplaggene er historiske, og har endret seg i motebildet og popularitet siden 1930-tallet. De har fått et oppsving i den senere tid, og det er heldigvis ikke bare godt voksne som strikker disse plaggene nå i dag.

Folket så ut til å trives i finværet, og koste seg med prat, kaffe, vafler, kaker og grillmat. Mange gode historier ble nok delt denne ettermiddagen.