Ivar Opås og Asgeir Rustad

Våler Vekst og Kajakkpadling

Ivar Opås er daglig leder på Våler Vekst og Asgeir Rustad leder i den nystartede kajakkgruppa i Våler idrettsforening

Ivar redegjorde for virksomheten som pågår "midt i Våler sentrum". Hovedoppgaven er å få folk tilbake i et meningsfylt arbeid eller inn i utdanning. Bedriften ble startet i 1990 og har utviklet mye, men den har etterhvert blitt en velfungerende kommunalt eiet aksjeselskap. Et interessant moment har vært at Ivar importerer bambus fra Kina og ser ut til å ha bidratt at arbeiderne ute i skogen har fått bedre arbeidsvilkår.

Asgeir hadde med seg invitasjon til Våler Pensjonistforening om å delta i utprøvingen av kafakkpadling i Glomma. Klubben har overtatt et nedlagt pumpehus ved Vålbekken og vil der innrede det som klubbhus for møter og oppstalling av kajakker. Det så ut til å råde en viss skepsis til aktiv deltalelse, men flere gav uttrykk for at de ville forsøke seg på en kajakktur.

De 75 møtedeltakerne fikk være med på et hyggelig møte med god service og rundstykker fra Ivar The cakmaker på Flisa.

Alan Johansen fikk folk ut på dansegolvet og folk sang med fra vårt sanghefte.

Utlodningen innbrakte 6000 kr og med inngangspengene i tillegg går møtet med et lite overskudd.