Medlemsmøte 10.mai 2017

Tingvoll pensjonistlag hadde medlemsmøte på menighetshuset onsdag 10. mai 2017, klokka 15.00

Lederen ønsket alle 38 personene velkommen, og spesielt Per Beverfjord som skulle vise oss bilder. Vi startet med «No livnar det i lundar». I dag var det Rita Backer Hjorthaug som hadde Ord for dagen. Hun leste to dikt/ «eventyr» av faren sin, Jan Backer. Begge handlet om frieri. Det ene hette «Jutulen i Treekremnipa» og det andre «Gammelvettin».

Etter «Kom mai du skjønne milde», fikk vi   kjente og flotte bilder fra vårt nærområde ved Per Beverfjord. Vi fikk referatet fra forrige møte, som ble godkjent. Lederen orienterte om Folldal-turen i juni. Få plasser igjen. Det ble også opplest et forslag til protest mot avfallsdeponiet på Rausand. Det ble matpause med gode snitter og kaker. Etterpå loddsalg med trekning. Vi fikk orientering om junimøtet, der en må melde seg på, på grunn av middagen.

Meisingset bygdekvinnelag serverer ball med mer. Vi hadde fått besøk av Seniordansen. Seks par møtte opp og svinget seg i dansen for oss. Vi sang «Jeg går og rusler på Ringerike». Etterpå markerte vi Verdens aktivitetsdag. Vi hadde fått besøk av to spreke damer, Gunn Anita Gjøvik og Kirsti Holm. Fysisk aktivitet er veldig viktig og vi fikk høre at en 80-åring er like trenbar som en 30-åring. Litt styrketrening og en halvtimes gåtur for eksempel fem dager i uka, vil gi bedre helse og god nattesøvn. Vi fikk også være med på litt trim.

Lederen takket de som hadde bidratt og alle oppmøtte. Han minnet også om neste møte der det blir ekstraordinært årsmøte 14. juni. Vi avsluttet med sangen «Den dag du ga oss».