Medlemsmøte 29. mars 2017

Onsdag 29. mars inviterte Aure pensjonistforening til møte på Aure gjestegård.

Onsdag 29. mars inviterte Aure pensjonistforening til møte på Aure gjestegård. Leder Karen Sundsby kunne ønske 21 personer velkommen. Det var bra at så mange hadde funnet veien til møtet. Og glade er vi for at vi fikk to nye medlemmer i dag.

Olav Nedresæter var kommet med sitt trekkspill så musikk ble det. Pensjonistsangen ble sunget før Airin Engdal kom med trimmen og sine ABBA- toner. Etterpå ble «Blåveispiken» sunget. Som ord for dagen leste Johanne «Ungkar og spellmann» av Hans Hyldbakk.

Karen leste fra referatet fra fylkesårsmøtet i Molde 8. og 9. mars. Hun leste også et skriv fra Aure kommune angående tildeling av langtidsopphold ved Aure sjukeheim. Så var det brosjyre fra Valdres høyfjellshotell. Ola spilte «Kostervalsen». Den hadde han lært av Kalle Karlsen, fortalte han. Så leste Johanne referatet fra årsmøtet som ble godkjent uten merknader.

Nå ble det åresalg ved Oddfrid Ledal og Randi Bakk. Det ble også delt ut en quiz som var velvillig kopiert av Nordvest-Nytt..

Så ble det snakk om dagstur. Det var mange forslag til dagsturer fra Aure Reiseservice. Det var også ønske om en dagstur til Storlidalen. På neste møte må vi gå inn for ett forslag.

En tilbakevendende sak er billetter til revy og teaterforestillinger i Aure. Hvorfor får man ikke lenger kjøpe en helt vanlig billett? Er alt blitt så stort og uoversiktlig at man er nødt til å ty til internett for å kunne overvære en lokal sak?

Det ble snakk om at NAV ikke sender ut lønnsslipp lenger. Det protesterer Pensjonistforbundet på, og derfor kan folk sende inn et kort med «Jeg vil se slippen min». Refleksbrikker ble delt ut.

Men nå ble det middag, og bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert veldig gode seikaker med løk, poteter og gulrot. Til dessert fikk vi riskrem med rød saus. Ola spilte «Trolleboschottis». Den har vært sunget og spilt på plate med Carl Jularbo, og en annen innspilling er ved Lindesnes trekkspillklubb. «De nære ting» ble sunget.

Leder Karen Sundsby takket for oppmøtet, og takket spesielt Ola for fin musikk. Hun ønsket alle «God påske» og «ikke farra nålles». Neste møte blir onsdag 26. april på Aure gjestegård.