Hedmarks styre i 2017, fra v.: Nestleder Kristian Engevold, Elsa Nerem Petlund, leder Jan Tyriberget, Harald Stenvadet og Kåre J.Dromsrud. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Jan overtok leder-klubba

Jan Tyriberget er den nye lederen for pensjonistene i Hedmark. På årsmøtet ble han enstemmig valgt etter at Oddbjørg Morseth ønsket avløsning fra ledervervet.

- Jeg takker for tilliten og gleder meg til å jobbe sammen med styret for å gjennomføre mest mulig av fylkesforeningens nærmeste oppgaver. Handlingsplanen som årsmøtet har vedtatt er omfattende og krevende, så her er det nok å ta fatt i, sa Tyriberget da han overtok lederklubba fra avtroppende fylkesleder Oddbjørg Morseth.

Og nettopp det å svinge klubba er ikke ukjent for Jan. Med sine 24 år som ordfører i Stange kommune er han svært erfaren i å få saker unna og oppgaver gjennomført. Tross sine 75 år er han full av energi, pågangslyst og målbevissthet. Så hadde han da oså klar beskjed til styret: - Handlingsplanen som dette årsmøtet har vedtatt,  skal være på bordet i hvert styremøte! Og helt sentralt står arbeidet med å øke medlemstallet. Verving blir viktig oppgave både for oss i fylkesstyret og for dere ute i lokalforeningene, sa Tyriberget. Samtidig berammet han styremøte allerede i første uka etter årsmøtet.
Årsmøtet gjenvalgte Kåre J.Dromsrud (Vang) som styremedlem, de øvrige i styret var ikke på valg. Så foruten Dromsrud består Tyribergets mannskap av nestleder Kristian Engevold (Tangen & Espa), Elsa Nerem Petlund (Åsbygda) og Harald Stenvadet (Grue).

Som fylkesleder blir Tyriberget automatisk medlem i forbundets landsstyre. Oddbjørg Morseth er medlem i sentralsyret. Tyriberget har fram til i år vært leder i Stange pensjonistforening.