Møte 2.mars 2017

Referat fra møtet

Referat fra møte i Averøy Pensjonistforening 2. mars 2017. Møte i Averøy Pensjonistforening ble holdt på Anne Marits Catering den 2. mars. Det var 33 deltakere til stede på møtet.

Den nyvalgte leder Ragnar Vassgård ønsket alle velkommen. Spesiell velkomst fikk kveldens underholdere Peder Hønsvik og Hjemmelaget. Han presenterte også musikerne i Hjemmelaget, som besto av Wenche Fredriksen, Espen Wilhelmsen, Tony Hopen og Roger Jenssen.

«Det lysnet i skogen» ble sunget og vi fikk vi Ord for dagen ved Synøve Folland som leste et dikt som het «Det er jo litt rart». Så fikk vi en avdeling med Peder Hønsvik og Hjemmelaget som startet med «Tatuerarvalsen», og videre blant annet spilte «Midnattstango» og «On the Sunny side of the Street».

Deretter var det tid for trim, og først ble det hjernetrim. Lederen delte ut en oppgave som het «Hvor reiser du» og det ble konkurranse mellom bordene. Oppgaven var nok i vanskeligste laget, bare et bord klarte 15 riktig av 30 mulige. Så ble det stortrim ved Gerd, og vi fikk myket opp stive muskler. Musikken spilte så noen melodier før bordverset ble sunget, og det ble kaffepause og som vanlig åresalg mot slutten av pausen.

Møtet startet opp igjen med «Vi vandrer med freidig mot», og sekretæren leste protokollen fra årsmøtet. Det framkom ingen merknader.

Det ble igjen en avdeling med musikken. Peder Hønsvik startet med å fortelle en vits fra Surnadal. Så spilte de noen fengende toner før Ragnar fortalte om et intervju på radioen samme morgen med Pensjonistforbundets leder Jan Davidsen. Der hadde Davidsen fortalt om alle klagene de hadde fått på grunn av at pensjonsutbetalingene er digitalisert, noe som har ført til at forbudet har satt i gang kampanjen «Jeg vil se slippen min».

Lederen oppfordret medlemmene til å bli med å fortelle en historie de husker fra gamle dager på møtene, på ca. 10-15 min. Å aktivisere medlemmene på en slik måte kan bli interessant.

Nancy Bøe fra turkomiteen orienterte så om planene for sommerens busstur. Det blir en fire dagers tur 11. -14. august. Første dagen blir det lunsj på Dombås og overnatting på Radisson hotell på Beitostølen. Neste dag kjører vi til Lærdal og videre blir det også i år overnatting på Kviknes hotell i Balestrand, denne gangen 2 netter. Vi skal blant annet besøke Bremuseet i Fjærland. Prisen på turen er stipulert til kr 5.370,-med 25-30 deltakere og kr 5.102,-med 30-35 deltakere.

Så ble det trekning, og Synøve fortalte som vanlig først en vits, og Margot og Gerd delte ut gevinstene. «La oss leve for hverandre» ble sunget, og Ragnar minnet om at neste møte blir 6. april. Han takket for kjempefin musikk før Peder Hønsvik og Hjemmelaget avsluttet møtet med en avdeling for de danseglade som fikk seg en svingom som avslutning. Takk for et hyggelig møte.