Kontoret til Pensjonistforbundet Hordaland fredag 24. mars 2017

RASERING AV KONTORET TIL PENSJONISTFORBUNDET  HORDALAND

Fredag 24. februar ble nestleder Vigdis Ravnøy oppringt tidlig på formiddagen av eieren av Teatergaten 34, hvor Pensjonistforbundet Hordaland leier et kontor/møter

Det var et lite hyggelig syn som møtte nestleder Vigdis Ravnøy da hun ankom kontoret tidlig på formiddagen denne fredagen.  Uvedkommende hadde i løpet av torsdag kveld/natt til fredag brutt seg inn på kontoret og gjort hærverk før et brannslukkingsapparat ble tømt inn i kontoret.  Det ble umulig å få tatt seg inn på åstedet.

Lederen i Pensjonistforbundet Hordaland, Inger Johanne Knudsen  og fylkessekretær Per Stiegler ankom kontoret senere sammen med politiet, og kunne konstatere at endel verdisaker var forsvunnet.

Vigdis Ravnøy hadde lagt ut bilder fra åstedet på facebook, som resulterte i at både NRK og Bergensavisen  hadde intervjuer om innbruddet.

Hærverket kunne ikke kommet på et verre tidspunkt for Pensjonistforbundet Hordaland, som har årsmøte 22. mars.    Kontoret måttte vaskes ned, kopimaskinen ble kondemnert og bare flaks gjorde at PC-en fremdeles var inntakt.  Men mange papirer måtte kondemneres.  Både leder, nestleder og sekretær krysser fingrene og håper at innkomne forslag og andre papirer til det kommende årsmøte ikke er forsvunnet.