BERGEN PENSJONISTFORENING PÅ BEDRIFTSBESØK PÅ HANSA BORG AS

HANSA BORG AS INVITERTE BERGEN PENSJONISTFORENING PÅ BEDRIFTSBESØK

Tidligere klubbleder og i mange år ansatt på markedsavdelingen i Hansa Borg AS, Sverre Strømmen inviterte medlemmer fra Bergen Pensjonistforening på omvisning 2. mars.  Mange medlemmer takket ja til invitasjonen og tok seg frem til Kokstad i regn og sludd.

Sverre Strømmen - som har 46 års ansettelse i Hansa - kan alt som er verdt å vite om bedriften.  Han tok imot medlemmene fra Bergen Pensjonistforening og viste oss både hvor ølet produseres og lagres før det sendes ut til butikker,  restauranter, puber og barer.   Og vi fikk innføring i hva som skulle til for å lage godt øl:  humle, malt, gjær og vann.  Medlemmene var nyskjerrige og stilte mange spørsmål til Strømmen, som hadde svar på det meste.

Etter en runde i bedriften ble vi invitert på tapas og noe å drikke til maten, mens vi fikk historiske tilbakeblikk både av Sverre Strømmen og via filmsnutter som er laget om bedriften.  Mange husker Hansa fra den gang den lå på Kalfaret og brygget inne i Fløyfjellet.  Hansa har alltid vært en god arbeidsplass for de ansatte,  og mange kan vise til at bestefar, far og nå 3. generasjon har jobbet eller har en jobb på Hansa.

Alle bergensere har et forhold til Hansa,  og bedriftsbesøket var et populært tiltak blant medlemmene som ble bedre kjent med bedriften som sørger for at vi finner både  øl, brus og vann i butikkhyllene.