Medlemsmøte 27. januar 2017

Årets første møte i Tustna pensjonistlag var berammet til fredag 27. januar på Dagsenteret.

Vår leder Roger Hammer var forhindret, men nestleder Ingolf Fossland var møtt opp, og han kunne ønske 16 personer velkommen og ønsket samtidig godt nytt år.

Et medlem var gått bort siden forrige møte så det ble tent lys og deretter ett minutts stillhet. Pensjonistsangen ble sunget før referat fra novembermøtet og julebordet ble opplest og godkjent uten merknader.

Kristian Sørvik takket for blomster han hadde fått til fødselsdagen sin på første juledag. Ingolf leste noen skriv. Først var det brev fra sykehjemmets kjøkken der de ser seg nødt til å legge på matprisene.

Så var det skriv fra Pensjonistforbundet. Fylkesmøtet skal avholdes på Quality Hotell Alexandra i Molde 8. -9. mars. Vi sender en delegat og en observatør.

I dag hadde vi ikke fått tak i spillemann, men Sigrid Lien var på møtet så hun var forsanger. «Den glade vandrer» ble sunget. Mattida var kommet så bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert god blomkålsuppe med godt brød til. Bjarne Guldstein samlet inn matpengene.

Lars Fladseth fra Aure Reiseservice var kommet. Han skulle fortelle om og vise oss mange forslag til turmål for sommer og høst. Det var både flerdagsturer og dagsturer. Interesserte fikk utdelt brosjyrer om turene. Det var mange spennende reisemål.

Nå ble det servert kaffe og ei kjempegod bløtkake. Etterpå kom åresalget i gang ved artigkarene Ingolf Fossland og Per Reiten. Trekning og utdeling av gevinster ble besørget av Per Reiten og Johanne Skaret. Lars Fladseth sang en Aure-vise fra en revy han hadde vært med i for to år siden. Så ble det enda mer sang. Først sang vi «Å leva det er å elska», så var det «Piken i dalen» og til slutt «Rallarvise» eller «Kalle Pettersson och Josefin», som den også heter. Ingolf Fossland takket for oppmøtet, og ønsket velkommen til neste møte som blir fredag 24. februar.

Johanne Skaret

Sekretær