Medlemsmøte 26.10.2016

Fokus på trafikksikkerhet på medlemsmøtet

Til tross for mange "sydenfarere" var det godt oppmøte på medlemsmøtet. Møtet var lagt til lokalene til Istad Grendalag, på den første dagen med regnvarsel i høst.

Leder Ingrid Romuld kunne ønske alle velkommen og i særdeleshet fylkessekretær Rolf Bjørseth og Torkel Barlaup Nødtvedt fra Vegdirektoratet. Årsaken til dette besøket, var at de skulle foredra om trafikksikkerhet. Dette er et pilotprosjekt som for aller første

Leder Ingrid Romuld

gang skulle presenteres for en lokalforening. Prosjektet er et samarbeid mellom Statens Vegvesen, Trygg Trafikk og Pensjonistforbundet.

Før foredragsholderne fikk slippe til, var det ord for dagen ved Ingrid Romuld, sang med tonefølge av Ole Johan Ytterhaug og trim ved Anne Sigrun Gujord Andreassen. "Høye smørbrød" samt kaker ble servert, godt tilberedt av kjøkkengjengen som nok en gang hadde en vellykket ettermiddag.

"Å strekk"

Torkel Barlaup Nødtvedt og Rolf Bjørseth fikk så ordet for å fortelle oss "erfarne fotgjengere" om farer i trafikken samt hvordan vi skal opptre i denne. Det ble vist statistikker over ulykker som bekreftet at vi er en utsatt gruppe. Videre fikk vi en påminnelse, som vi trengte, om hvordan vi skal opptre i trafikken i forskjellige situasjoner. Vi ble også påminnet om å bruke refleks, noe som fremskaffet en litt dårlig samvittighet hos mange. Foredraget, som egentlig burde være elemntære ting, ga oss alle noe til ettertanke. De fleste var nok litt mere oppmerksome når de kjørte hjem etter møtet.

Ole Johan Ytterhaug

Så var det tradisjonen tro åresalg med flotte gevinster, før det ble takket for oppmøtet og alle ble ønsket vel hjem.

--og vinneren er?

Rolf Bjørseth