Medlemsmøte 7 september 2016

Onsdag 7. september avviklet Aure pensjonistforening sitt første møte etter ferien.

Denne dagen var det skyet med regnbyger, men det ble bedre vær enn meldingene tilsa.

Leder Karen Sundsby kunne ønske 14 personer velkommen til Aure gjestegård. Det var beklagelig at så få kom til møtet, får håpe at oppmøtet blir bedre til neste gang.

Men trim og musikk ble det. Airin Engdal var møtt opp med sine ABBA-toner og Ola Nedersæter stilte med trekkspillet. Det var bra. «Pensjonistenes velkomstsang» ble sunget, før Johanne leste «Hender» av Jørgen Gravvold. Leder leste noen skriv. Det var takk fra Kirste Sæter, Johan Ormset Berg og Lars Gresset for blomster som de hadde fått på sine fødselsdager.

Hun leste også skriv fra Pensjonistforbundet. De inviterer til Høstkonferanse torsdag 13. oktober på Grand Hotell i Kristiansund. Hver forening kan melde på inntil ire utsendinger.

«I natt jag drömde» ble sunget. Møteboka fra forrige møte ble opplest og godkjent uten merknader. Ola spilte «Lurvikvalsen» av Hans Romundset.

Åresalget kom i gang ved Oddfrid Ledal og Margot Husby og glade vinnere fikk sine gevinster. En quiz ble delt ut. Kopieringen er sponset av Nordvest nytt. Johanne leste «Matauke i naturen». Det handlet om at folk hadde sluttet å plukke bær. «De nære ting» ble sunget. Ola spilte «En sång om kärlek» og «Flickan med rosenröda kinn» av Roland Cedermark. Karen Sundsby fortalte litt fra Estlandsturen. Johanne kunne fortelle at hun hadde badet over 60 ganger i sjøen i sommer, så det hadde nok vært noen fine sommerdager i år også.

«Sønnavindsvalsen» ble sunget. Ola spilte «Foxtrott i parken» av Nils Flekke og «Mosippan». Mattida var kommet og bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert fiskeboller i hvit saus med poteter og gulrot. Som dessert fikk vi gelé med vaniljesaus og kafe. Takk for deilig mat.

Etter maten ble «Blåveispiken» sunget. Johanne kom med svar på quizen. Mange visste hva foreldrene til Toralv Maurstad het, og hvem Sindre Finnes er gift med. Ola spilte flere melodier og Johanne leste noen vitser. Leder Karen Sundsby takket for oppmøtet og takket Ola for fin musikk. Til slutt ble «Måkeskjærsvalsen» sunget.

Neste møte blir onsdag 28. september.

Johanne Skaret, sekretær