Et utsnitt av deltakerne på Banketten til Brann 21.08.2016.  Inger Johanne Knudsen (leder i Pensjonistforbundet Hordaland) til venstre og cupvinnerne fra 1976 på bordet til høyre.  Ove Thue fikk oss med i sangene fra "gam

PENSJONISTFORBUNDET HEDRET CUP-VINNERNE FRA 1976 (BRANN-SOGNDAL)

Mange pensjonister hadde funnet veien til Brann Stadion søndag 21. august sammen med barn og barnebarn for å se Brann slå Rosenborg denne søndagen.

Solen skinte omkapp med stemningen på Brann Stadion, og både pensjonister og andre tilskuere ga tydelig uttrykk for hvem de mente burde vinne kampen.   Pensjonistforbundets medlemmer var utstyrt med Brannskjerf, noe som ble litt varmt etterhvert.

Da Brann hadde scoret etter 3 minutter ville jubelen ingen ende ta.  Kampen endte med uavgjort 1-1 og både vi og de andre rundt 17.300 tilskuerne opplevde en flott kamp mellom to gode lag.

Etter kampen var det bankett for cup-vinnerne fra 1976 (Brann-Sogndal på Ullevål) og for gjester fra Pensjonistforbundet.  Det ble en hyggelig bankett ledet av Jan Rognaldsen.  Ove Thue underholdt med sanger vi alle kjente og kunne være med å synge.  Cup-vinnerne bidro med historier.  Under banketten var det også hilsningstaler fra Pensjonistforbundet og fra Fotballforbundet.

Lederen av Pensjonistforbundet Hordaland, Inger Johanne Knudsen og medlem i Bergen Pensjonistforening, Kjell Mjaatvedt har all ære for forberedelsene til Pensjonistforbundets deltakelse i fotballkampen og banketten i etterkant der cup-vinnerne fra 1976 ble hedret av forbundet.