Storefjellmarsjen avsluttet oppholdet på Storefjell på Golsfjellet!

Aktivitetsuke på Storefjell nok en suksess

300 spreke seniorer  deltok på aktivitetsuke på Storefjell i juni 2016

Pensjonistforbundet Buskerud og Buskerud fylkeskommune arrangerte Senioruka på Storefjell for 18. året på rad.  Senioruka har som mål å stimulere eldre til økt fysisk aktivitet i hverdagen og hensiken med samlingener at den skal være til inspirasjon for egenaktivitet når man kommer hjem.  Fylkesordfører Roger Ryberg åpnet konferansen som varte i 4 dager; fra mandag til torsdag.  I år var det besøk av Fredrik Skavlan som underholdt oss mesterlig med sitt foredrag "Frisk nok for livet".  I tillegg var Harald Norman, generalsekretær i Pensjonistforbundet invitert for å snakke om muligheter og utfordringer i tiden.   Det var stor pågang til aktivitetene som spant fra Hesteskokasting og turer i fjellet til Seniordans, Yoga og innendørs boccia.  Vi gleder oss over alle de gode tilbakemeldingene og er allerede igang med forberedelsene av neste års arrangement. Vi takker for god støtte fra vår samarbeidspartner Buskerud Fylkeskommune, Storefjell Turisthotell, Alfa Travel, Sparebank 1, Modum og våre aktivitetsledere Rønnaug Ust - Seniordans,  Trine Bjørnstad - vanntrim og Alexander Medin fra Nøsen Yoga.