Bildet  som er tatt av Rolf Stranden viser gruppen under en stans på fjellet på Valdresflya.

PENSJONISTER PÅ SOMMERTUR

Molde Pensjonistforening la sin årlige sommertur til Beitostølen. 2 fullsatte busser dro fra Molde tirsdag 21. juni til et 4 dagers trivelig opphold på hotellet Radisson Blu Resort. Turen gikk fra Molde til Oppdal, der det ble inntatt lunsj på kafe Klausulen.. Videre over Dovre til Dombås og fremme på hotellet til middag kl 1930.

Onsdag ble benyttet til båttur på innsjøen Gjende, med velsmakende lunsj på Memurubu, der vår sjåfør Paul satte en spiss på måltidet med toraders-underholdning sammen med to av barna til familien som driver stedet. Torsdagen benyttet de fleste dagen til korte eller lange turer etter eget ønske,mens noen valgte en busstur til Fagernes. Hjemturen fredag var det lunsj med hjemmelagede kjøttkaker med tilbehør på kafeen "Moskusgrillen" på Dombås, stans ved Trollveggen, og i Molde ca kl 1800. Det gode været bidro til at turen ble særdeles vellykket. God musikk i dansesalen om kveldene gjorde at trimmen fortsatte også utover kvelden.

I tillegg til de månedlige medlemsmøtene i vinterhalvåret søker foreningen å tilby 2-3 turer til medlemmene om sommeren. Foreningens prinsipp er at dette skal være turer som egner seg for de fleste, at hverken mindre handicap eller økonomi skal hindre noen fra å delta. Foreningen har åpnet for at også ikke-medlemmner kan delta, men dersom turene blir overtegnet må medlemmer gis prioritet.