100-års jubilanten, Petra Tenggren, i hyggelig samtale med Vågan ordfører, Eivind Holst.

Petra fyller 100 år

Petra Tenggren, mangeårig medlem i Kabelvåg og omegn pensjonsitforening fylte 100 år 22. april.

Petra Tenggren, mangeårig medlem i Kabelvåg og omegn pensjonistforening, fylte 100 år 22. april 2016. Kabelvåg og omegn pensjonistforening gjorde stor stas på jubilanten.

Petra er født 22. april 1916 i Sulitjelma. For tiden bor hun på Marithaugen sykehjem i Kabelvåg. Både ansatte og andre beboere beskriver henne som deres solstråle.

Petra og hennes mann Fritjof flyttet til Kabelvåg hvor de ble boende resten av livet. Petra er kjent for å ha et stort hjerte for alle dem som ikke hadde det like enkelt i livet i Kabelvåg. Det finnes vel knapt den kabelvågværing som ikke vet hvem hun er!
Da kong Harald var på besøk i Kabelvåg i 1992, var hun borddame for Kongen under den offisielle middagen på Nyvågar. Og kong Harald glemte ikke henne på fødselsdagen hennes. Petra fikk nemlig et hilsningsbrev fra kongen.
Petra fikk også gratulasjonsbrev fra sin gode venninne, hollandske Margaret Høgsand, som bor i Hollywood i USA. Det er rimelig å tro at Petra kommuniserer godt på engelsk også.

I 1981 ble Kabelvåg og omegn pensjonistforening stiftet i menighetshuset i Kabelvåg, og Petra Tenggren var en av initiativtakerne til at foreningen ble stiftet. Hun har vært innom alle fleste lederverv i foreningen fra starten av og i 30 år fram til i 2011. Hun er fortsatt et aktivt medlem, og takket være henne er det fortsatt liv i foreningen.
Petra er tildelt hedersbevis med diplom for lang og tro tjeneste.

Pensjonistforbundet Nordland slutter seg til rekken av de mange gratulantene!