Medlemsmøte 25. mai 2016

Aure pensjonistforening hadde sitt siste møte før ferien på Aure gjestegård onsdag 25. mai.

Etter meldingen skulle det være en kjempedag med sol hele dagen, men sola var fraværende. På gjestegården var kafeen og vafflene klare, så det var bare å forsyne seg.

Leder Karen Sundsby kunne ønske 23 personer velkomne. Ola Nedresæter var kommet med trekkspillet så musikk skulle det bli. Dessverre var Airin forhindret i dag så det ble ikke trim. Vi startet som vanlig med ”Pensjonistenes velkomstsang” før leder leste et skriv fra Pensjonistforbundet. De hadde fått et pilotprosjekt i å arrangere kurs angående bruk av Ipad/nettbrett. Som ord for dagen leste Johanne  ”Lykkekløverenga” av Jørgen Gravvold. ”Kom mai du skjønne milde” ble sunget. Møteboka ble opplest og godkjent uten merknader.

Ola spilte «Barnatro» og «Blott en dag».  Åresalget ble besørget av Margot Husby og Oddfrid Ledal, og gevinstene ble utdelt til glade vinnere. Det ble delt ut en quiz som var velvillig kopiert vederlagsfritt av Nordvest Nytt. Ola spilte «När fyrtornets stjärna tänds» av P. Igelhof. «Mellom bakkar og berg» ble sunget. Ola spilte  ”Jularboschottis”.

Nå var Johannes Finset kommet med et utvalg lysbilder. Først fikk vi se mange fine bilder fra et eksotisk parkanlegg, «Flor og fjære», på Sør-Hidle. Det er en øy i Strand  kommune mellom Tau og Stavanger. Et fantastisk sted som Johannes anbefalte på det varmeste. Der er det et gunstig klima, det vokser palmer ute hele året. Videre fikk vi se masse bilder fra nærmiljøet, både krigsjubileum, 17. mai, mye fin natur, trafikk med ferger og over bruer og, ikke minst, bilder med kjentfolk. En stor takk til deg!

Mattida var kommet og bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert en veldig god fiskegryte med potetstappe. Som dessert fikk vi fruktsalat med vaniljesaus. Takk for deilig mat! ”Alltid freidig” ble sunget. Nå kom Johanne med svar på quizen. Mange visste hvilket sted i Sør-England som er kjent for sine hvite klipper, og en del hadde også greie på hva døtrene til Märtha Louise og Ari Behn heter. Ola spilte «Skogsblommor» av Printz.

Leder Karen Sundsby takket for oppmøtet. Hun overrakte Ola og Johannes hver sin fine blomst som takk for underholdningen. Til slutt ble «Där björkarna susa» sunget. Vi ønsket hverandre en god og varm sommerferie. Første høstmøtet blir onsdag 31. august.

Johanne Skaret, sekretær