Maimøtet 2016

Fredag 20. mai avviklet Tustna pensjonistlag sitt siste møte før ferien

Fredag 20. mai avviklet Tustna pensjonistlag sitt siste møte før ferien. Det var som vanlig på Dagsenteret. Været var brukbart, men det er kjølig i lufta unntatt i solveggen.

Leder Roger Hammer kunne ønske 19 personer velkommen. Ola Nedresæter var kommet med trekkspillet, og det var bra. «Pensjonistenes velkomstsang» ble sunget. Et medlem, Anne Amundsen, hadde nettopp fylt 90 år, og Roger overrakte henne en fin blomst. «Kom mai, du skjønne milde» ble sunget før møteboka fra forrige møte ble opplest og godkjent. Roger fortalte litt om sine reiseplaner for sommeren. Han leste også brev fra Pensjonistforbundet angående trygdeoppgjøret.

Ola spilte «Avestaminnen» før bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert en veldig god blomkålsuppe med godt brød til. Bjarne Guldstein samlet inn matpengene. Så ble det åresalg ved Roger Hammer og Ingolf Fossland, og gevinstene ble delt ut til glade vinnere.

Sverre Jørgenvåg foreslo at vi måtte ta opp forskjellige tema på møtene utover høsten. Det kan være noen som kan komme og orientere oss om aktuelle ting innen kommunen eller bidra med sang og musikk. «No livnar det i lundar» og «Drømmen om Elin» ble sunget før Ola spilte «Inbjudan til Bohuslän» og «San Antonios ros».

Nå ble det servert kafe og en kjempegod bløtkake. Vi spiste og koste oss. Martin Hannasvik fortalte flere artige historier fra vitselageret sitt. Så ble det en sangstund. Først sang vi «Dansen på Måkeskjær» og deretter «La oss leve for hverandre».

Leder Roger Hammer takket Ola for in musikk og alle for oppmøtet og ønsket samtidig en god sommer. Neste møte blir i slutten av august.

Johanne Skaret, sekretær