Medlemsmøte 27. april 2016

Aure pensjonistforening avviklet sitt aprilmøte den 27. april i strålende vårvær, men nettene er kalde, rundt nullpunktet.

Leder Karen Sundsby kunne ønske et 20-talls personer velkomne til Aure gjestegård. Ola Nedresæter var kommet med trekkspillet og Airin Engdal var kommet med trimmen. «Pensjonistenes velkomstsang» ble sunget, før Airin slapp til med sine ABBA-toner. Som ord for dagen leste Johanna «Vedskjulet» av Arnt Skjerve fra Rennebu. Leder leste takkekort fra Alhild Ulfsnes der hun takket for blomsten hun ikk til fødselsdagen sin.

Så var det skriv fra Pensjonistforbundet. Møteboka fra forrige møte ble opplest og godkjent. «Kom mai, du skjønne milde» ble sunget. Johanne refererte fra fylkesårsmøtet i Molde 16. og 17. mars. Ola

spilte «Inbjudan til Bohuslän» av Evert Taube og etterpå spilte han «Lyckobringaren».

Nå var det tid for åresalget, og det ble besørget av Oddfrid Ledal og Margot Husby, og gevinstene ble utdelt til glade vinnere. Ola spilte «Svarta Björn» og etterpå ble «Per spelemann» sunget. Så spilte Ola «I en måneskinnsnatt med deg» av Åge Samuelsen. Johanne leste «Da kvinnen ble

skapt». Det er en indisk fabel, oversatt av Fridtjof Mjøen.

Vi var kommet til middagen, og bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert en veldig god kjøttpudding med saus, kålstuing, gulrot og poteter. Etterpå ble det kafe og sviskegrøt med fløtemelk. Takk for deilig mat! «Piken i dalen» ble sunget. Så ble det svar på quizen. Mange visste at Jostedalsbreen er Norges største isbre og hva en hildring er. Nelly Strand fortalte en morsom vits. Ola spilte «Efter mörkret kommer ljus» av Roland Cedermark. Leder Karen Sundsby takket for oppmøtet og takket spesielt Ola for in musikk. Til slutt ble «Alltid freidig» sunget.

Neste møte blir onsdag 25. mai.

Johanne Skaret Sekretær