Alltid spenning når gevinstene trekkes. Asbjørg Løkken annonserer vinnerloddene, mens Ruth Julusbakken og Per Gundersen kontrollerer at alt går riktig for seg. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

HER! lyder det fra bakerste bord, og ny gevinst finner sin eier.

Trekningen av dagens gevinster er alltid et høydepunkt når Rena & omegn pensjonistforening har medlemsmøte.

På et bord ligger en haug med pakker. Alle vet hva innholdet er i én av pakkene, den de hadde med sjøl til utlodningen. Etter foredrag, informasjon, kaffe med karbonadesmørbrød attåt - og allsang, er det tid for trekning. Kuler trekkes ut av beholderen, tallene leses. Så blir det stille noen sekunder før en stemme høres: Her! Og dermed lander ei av pakkene foran den heldige vinneren. Inni skjuler det seg kanskje en kaffepose, et par sokker, en flaske shampoo eller eske konfekt. Etter hvert minker pakkehaugen, og da dagens supervinner mottar den tredje gevinsten, kommer kommentarene: Nå får du gi deg, da ! Tenk litt på oss andre, da ! Munter latter, og så konsentrasjon om neste nummer som leses opp.
Det er god stemning og sosial opplevelse på møtene i Rena & omegn pensjonistforening!