Årsmøte i Aure Pensjonistforening

Aure pensjonistforening avviklet sitt årsmøte onsdag 24. februar 2016 på Aure gjestegård.

Leder Karen Sundsby kunne ønske 13 personer velkommen. Det var mye slaps og dårlige kjøreforhold etter veien, så det var nok grunnen til at ikke lere var møtt opp. Men Ola Nedresæter var kommet med trekkspillet, og det var bra. Airin Engdal var forhindret denne gangen, men lovte å komme og trimme oss neste gang.  “De nære ting” ble sunget. Som ord for dagen leste Johanne “Den gamle stua” av Jørgen Gravvold før leder leste skriv fra Pensjonistforbundet med invitasjon til fylkesårsmøtet som blir 16. og 17. mars i Molde. Påmelding innen 3. mars. Så var det flere turopplegg som var på gang sammen med Aure Reiseservice og foreninger både fra Tustna og Aure. Det var dagstur til Ålesund og Brandal tirsdag 10. mai og 7-dagers tur til Lofoten og Vesterålen med start 25. juni. Så var det 4-dagers tur til Östersund med avreise 11. august. Alle turene kan bestilles hos Aure Reiseservice. Det var også brosjyre fra Savalen.  Så var det takkeskriv fra Sigrid Lien for blomsten hun hadde fått som spilledame gjennom mange år. Ola spilte “Liljor” av Gudny Dahlen fra 1990. Møteboka fra forrige møte ble opplest og godkjent.

Etterpå ble årsmeldinga for 2015 opplest. Det hadde vært et ganske aktivt år med mye trivsel både på møter og turer. Økonomien er bra, det reviderte regnskapet ble referert av Margot Husby. Men vi har et stort ønske om at langt flere vil bli medlemmer.

Vi var kommet til valg, og styrets sammensetning ser slik ut: Karen Sundsby, leder, Randi Bakk, nestleder, Margot Husby, kasserer, Johanne Skaret, sekretær, Oddfrid Ledal, styremedlem, Liv Klaksvik og Jorunn Ås, varamedlemmer. Revisorer ble Helge Vaag og Jorunn Ås. Turnemnd er Margot Husby, Randi Bakk og Karen Sundsby. Valgnemnd ble Margot Husby, Jorunn Ås og Elsa Vingsnes. Styret skal fungere som underholdningsnemnd. Det ble enighet om at styrets godtgjørelse skal stå uendret. Valgt til å delta på fylkesårsmøtet i Molde 16. og 17. mars ble Karen Sundsby og Oddfrid Ledal.

“Blåklokker” ble sunget.  Nå ble det åresalg ved Oddfrid. En quiz ble delt ut. Nordvestnytt hadde velvillig sponset spørsmålsarkene denne gang. Takk for det! Ola spilte “Lyckobringaren”. Det er en gammel melodi som Calle Jularbo har gjort kjent. Så spilte han “Sången til byn” av Roland Cedermark. Vi var kommet til middagen, og bordverset ble sunget. I dag fikk vi servert gode kjøttboller i brun saus med potetstappe og kokte grønnsaker. Som dessert fikk vi riskrem med kirsebærsaus. Takk til kjøkkenet for nydelig mat!  Etter maten spilte Ola “Gubben og gumman”. Johanne leste “Selvhjelp til internett” Det handlet om en dame som lette på nettet etter hjelp for forkjølelse. Hun fant mange artige kjerringråd der. Ola spilte “Fem röda rosor” av Roland Cedermark, og etterpå fikk vi høre “Blinda Lindrots klagan”.

Leder Karen Husby takket for oppmøtet, og takket spesielt Ola for in musikk. Hun ønsket alle en god påske og ønsket vel møtt til neste møte som blir på gjestegården onsdag 30. mars.

Johanne Skaret, sekretær