Møte i Aure Pensjonistforening

Aure pensjonistforening avviklet sitt første møte på nyåret 2016 på Aure gjestegård onsdag 27. januar. Leder Karen Sundsby kunne ønske 14 personer velkommen. Flere var forhindret på grunn av sykdom denne dagen. Men det var et lyspunkt at to nye medlemmer meldte seg inn i foreningen. Og så var Ola Nedresæter med trekkspillet og Airin Engdal med trimmen kommet, så et trivelig møte ble det.

Været var litt ruskete, men den verste blankisen er heldigvis borte. "Nidelven" ble sunget før Airin slapp til med sine ABBA-toner. Som ord for dagen leste Johanne "Mitt privilegium" av Jørgen Gravvold. Leder leste skriv som var kommet. Først var det fira Pensjonistforbundet. Målet er å få 600.000 medlemmer i forbundet. Fylkesårsmøtet i Møre og Romsdal blir 16. og 17. mars.

Så var det turforslag fra Aure reiseservice. Det planlegges en busstur med innlagt hurtigrutetransport til Lofoten og Vesterålen. Det er stor interesse for en slik tur. Turstart er 25. juni.

Det ble litt prat om deltagelse i underholdningen ved den nye omsorgsboligen på Aure. "I natt jag dromde" ble sunget før møteboka fra novembermøtet og julebordet ble opplest og godkjent. Så var det kommet brev fra vår mangeårige spilledame Sigrid Lien. Hun kan dessverre ikke ta på seg mer spilling på grunn av sykdom. Det beklager vi sterkt.

Nå spilte Ola "Drømmen om Elin" av Carl Jularbo. I den forbindelse fortalte Ola om Jularbos popularitet at "Livet i Finnskogarna" ble spilt et helt år i ønskekonserten. Nå ble det åresalg ved Margot Husby og Jorunn Ås. En quiz ble delt ut. Det ble enighet om å lese opp spørsmålene på møtene da kommunen stadig forhøyer betalingen for kopiering.

Ola spilte "Midnattstango" og "En sång om kårlek" og til slutt "Mosippan" av Roland Cedermark. Innimellom litt prat spilte han også "Foxtrot i parken" av Nils Flekke og deretter "Lurvikvalsen" og "Auresongen" av Hans Romundset, den siste med tekst av Laura Glomstad.

Bordverset ble sunget, og vi kunne gå inn til en veldig god middag. Den besto av fiskeboller i hvit saus, poteter, gulrot og kålrot. Til dessert fikk vi hjemmelaget karamellpudding med krem. Takk til kjøkkenet for nydelig mat. Etterpå fikk vi svar på quizen. Mange visste hva spekkhoggeren som holdt til i Halsa het, og hvor mange kirker vi finner i Gjemnes kommune.

"Dansen på Måkeskjær" ble sunget. Til slutt spilte Ola Carl Jularbos "I Varmland". Leder Karen Sundsby takket for oppmøtet og takket spesielt Ola for fin musikk.

Neste møte blir onsdag 24. februar.

Johanne Skaret, sekretær