Leder av Helseutvalget Pensjonistforbundt Møre og Romsdal - Jon Skarvøy

Arrangerer debatt om eldreomsorg. Torsdag 27. august.

Torsdag kveld arrangerer Kristiansund pensjonistforening valgdebatt om sykehjemsplasser og framtidens eldreomsorg på Barmanhaugen. Debatten er åpen for pensjonister og alle andre som er interesserte i temaene.

Hovedinnleder blir Jon Skarvøy fra Pensjonistforbundet. Politikere som har meldt sin ankomst er Kjell Neergaard (Ap), Anton Monge (H), Geir Nordli og Robert Norvik (begge fra Frp). Om det er andre partier som ønsker å delta, kan de melde seg til pensjonistforeningen.

– Med to ordførerkandidater skulle det tyde på at det blir en livlig debatt. Kristiansund har færrest sykehjemsplasser etter normen i Møre og Romsdal. Nå har de brukt 160 millioner kroner og får ti færre plasser. Det er behov for flere, ikke færre plasser i Kristiansund. Som om dette ikke er nok, kutter de hjemmebasert omsorg også, sier Inge Mellemsæther, leder i Kristiansund pensjonistforening, i forkant av valgdebatten