Pensjonistforbundet vant pris

Pensjonistforbundet og Heydays er av Norsk designråd tildelt Merket for god design 2012 i kategorien visuell kommunikasjon. - En fantastisk gledelig melding å få, sier generalsekretær Harald Olimb Norman.

– En fantastisk gledelig melding å få, sier generalsekretær Harald Olimb Norman. -Vi har jobbet med ny design over tid. Vi har hatt tro på den men at den skulle få pris var over all forventning.

Heydays som har kreert det hele skal ha masse honnør for jobben. Forbundets fire hjertesaker er sentrum for logoen som også i sin farge viser en partipolitisk uavhengighet.

Den nye profilen ble laget i den partipolitisk nøytrale fargen oransje. For å løfte fram Pensjonistforbundets fire hjertesaker – trygghet, helse, økonomi og kultur – ble det laget en logo bestående av fire hjerter i en lenke. I trykksaker og på nett brukes illustrasjonsbilder av naturlige, positive eldre – ikke dystre elendighetsbilder eller glatte amerikanske byråbilder av eldre med brunkrem og tannbleking.

Pensjonistforbundet og Heydays mottok Merket for god design under Designdagen, et årlig arrangement i regi av Norsk Designråd der næringsliv og designere prises for vellykket nytenking og innovasjon. Utmerkelsen belønner bedrifter og designere som sammen skaper produkter og tjenester gjennom metodisk bruk av design.

- Vi er stolte og vi skal videreforedle merkevaren, sier Olimb Norman.