Årsmøte 2015

Årsmøte vart halde 23. februar 2015. Du kan lese årsmeldinga her.

Årsmøte 2014:

Årsmøtet ble avholdt 25.02.2014 på Kyrkjestova. Det var ca 45 medlemmer tilstede. Møtet godkjente årsmøte og regneskap, og valgte dette styret:

Leder:                                  Jens Peter Jelle

Nestleder:          Anna Sylte

Kasserer:            Kåre Tennøy

Sekretær:     Birgit Ulleberg Hovde Styremedlem: Jenny Holten

Emma Vågsæter Varamedlem:    Per Teigen

Liv Sørheim

Revisorer:           Ellinor Lilleås & Kari Rødseth

Valgsnemd:       Kjell Koppang, Kari Ansok Johansen & Bjørg Helsem

Styremøter:

Det har vært avholdt 10 styremøter som har behandlet 80 saker i perioden. Medlemsmøter:

Vi har avholdt 8 medlemsmøter inklusivt årsmøte. 2 av møtene har vi vært sammen med LHL, dette var 23.04.2014 og julemøte den 27.11.2014.

27.03.2014 hadde vi møte på Stranda videregående skole, med deltagere fra Hellesylt og Liabygda. Vi fikk servert deilig mat av elevene ved matfag-linja på Stranda videregående skole.

Faste programinnslag har vært: Ord for dagen, musikkinnslag fra Kulturskolen, div. kulturelle innslag bl.a. ordfører Jan Ove Tryggestad og flere Dimmen-filmer fra gamle Stranda og butikk-eier Johan Fausa. Dette er filmer som Lars Jakob Skarbø har digitalisert.

Frammøte på medlemsmøtene har vært mellom 55-75 på hvert møte.

Turer:

Laget har arrangert 2 turer dette året:

8. mai dro vi til Blåtind, Kristin og Peder Standal Vikenes sitt flotte anlegg ved Ekrelia i Stordal kommune. Vi var ca. 60 deltagere alt i alt. I tillegg til allsidig underholdning av vertsskapet, fikk vi flott danseoppvisning av Seniordans med danserne fra Valldal. Med god mat og drikke var turen svært velykket og frister til gjentagelse neste år.

18.08.2014 gikk turen til Nordfjord. Det var ca 40 pensjonister som møtte opp med brede smil og godt humør. Været var upåklagelig, solen skinte fra knallblå himmel. Første stoppen var i Olen, der vi fikk med oss lagersalget ved Skogstad. Vi hadde kaffepause på Utvikfjellet. På Gloppen Hotell i Sandane, fikk vi servert hjemmelaget kjepølse og hjortekaker. På hjemvegen tok vi Panoramavegen innover langs Nordfjorden til Blekesvingen i Stryn. Vi storkoste oss alle sammen.

Andre aktiviteter:

Pensjonistlaget deltok på markeringen av Eldredagen, 28.09.2014. Det var stort fremmøte på tilstelningen som ble avholdt på Kyrkjestova, ca. 90 stk.

8.11.2014 var ca. 12 medlemmer på en tilstelning i Hellesylt, som Sunnylven Pensjonistlag arrangerte. Stranda Pensjonistlag hadde stand sammen med LHL under Strandadagene(06. & 07.09.14). Her ble det delt ut gratis pølse og lompe til alle, ellers hadde vi både tipping og loddsalg som gav litt inntekter, kr. 4460,-til fordeling på begge lagene.

Representasjon:

Laget har vært representert på fylkesårsmøte ved Jeppe Jelle og Birgit Hovde. På høstkonferansen i Ulsteinvik var Jeppe Jelle tilstedes.

Medlemmer:

Medlemstallet har økt kraftig dette året. Pr. 01.01.2015 var medlemstallet 170. Sponsing av laget:

Vi har fått sponset våre møteannonser av næringslivet i Stranda. Dette året har følgende sponset oss: Ous & Emdal, Stranda E-verk, Rema 1000, Sparebanken Møre, Automek, Nordea, Svingen Handel, Stranda Rørservice og Stranda Kommune.

Vi retter også en spesiell takk til: Norsk Sjømat, Stranda Blomster og Rema 1000, som har støttet oss med mange gevinster.

Stranda 12.02.2015