Den kulturelle spaserstokken er vunnet tilbake!

I den nye budsjettavtalen mellom Regjeringen, KrF og Venstre gjeninnføres Den kulturelle spaserstokken. Dette er en stor seier for alle som er opptatt av kultur, forebygging og livsglede for eldre.

– Dette er en stor seier, først og fremst for alle eldre som gjennom Den kulturelle spaserstokken opplever mening og glede i sine liv. Vi i Pensjonistforbundet retter en stor takk til alle i det ganske land som har vært med å kjempe tilbake denne viktige ordningen, sier Harald Olimb Norman, generalsekretær i Pensjonistforbundet.

Bevilgningen på 30,8 millioner øremerkede kroner, som skal tildeles Den kulturelle spaserstokken gjennom fylkeskommunen, er å finne i det nye forslaget budsjettavtale som ble lagt fram av regjeringspartiene og støttepartiene fredag.

– Selv om midlene er flyttet til et nytt departement forutsetter vi at de skal brukes til de samme formålene. Vi vil nå ta kontakt med komiteen på Stortinget for å sikre riktig innretning av ordningen, sier Norman.