Åse Tangen (t.v.) og Anne Marie Opsahl utforsker internettet på kurset i Stange. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Nytt datakurs i gang i Stange

Det tredje datakurset i Stange dette året er i gang. Pensjonistforbundet Hedmarks kurstilbud er populært, og mange står på venteliste.

"Praktisk bruk av internett" heter det 20-timer lange kurset som PF Hedmark arrangerer.  Dette Stangekurset er det 20.kurset i fylket siden i fjor høst. Og på fem kursdager skal de 11 deltakerne gjennom hvordan de med sin egen PC kan løse oppgaver og behov i forhold til NAV, skatteetaten, helseforetak, apotek, billettbestillinger, e-post, nettbank og nyhetslesing. Det blir også tid til å besøke YouTube og lytte til sin favorittmusikk, sier instruktør Oddvar Urstad.

Det blir tid til å lytte til sin favorittmusikk på YouTube !

Oddvar Urstad, instruktør

PF Hedmark er lokal arrangør av kurset som Nestor Seniorutvikling er faglig ansvarlig for. Foreløpig er det rene PC-kurs som tilbys. Med tiden kan det også bli aktuelt med kurs om internett på nettbrett.
Interesserte som ønsker å gå på PC-kursene kan melde fra til en av lokale pensjonistforeningene i Hedmark.
Kursavgiften er liten i forhold til "markedsprisene" fordi PF Hedmark ikke tar sikte på å tjene noe på kursene.