Oppegård - et sted å elske.

Kolbotn Pensjonistforening har sine Medlemsmøter
i Kulturhuset Kolben på Kolbotn.

Kolbotn er administrasjonssenteret i Oppegård kommune og etter åpningen av Kolbotn Torg i august 2008 er det også blitt kommunens ubestridte handelssentrum. Med ca. 70 butikker og 5 spisesteder har Kolbotn fått et treffsted som både er vakkert og spennende.

Kulturhuset Kolben er et annet samlingspunkt som trekker mange mennesker til seg gjennom et stort og variert tilbud for alle aldersgrupper. I Kolbens 3. etasje disponerer AL Samfunnshuset fine utleielokaler der bl.a. Kolbotn Seniorsenter holder til, og tilbyr flere typer aktiviteter for seniorer. Her holder også Kolbotn Pensjonistforening sine møter første torsdag i hver måned, - 9 ganger i året. Kolbotn sentrum er lett tilgjengelig både med tog, buss og med privatbil. Parkeringshus og overflateparkering tilbyr over 700 parkeringsplasser hvorav de aller fleste med 2 timers gratis parkering.

Derfor kan vi trygt anbefale et besøk i Kolbotn sentrum enten for shopping, kafébesøk eller for en kulturell opplevelse som også kan omfatte et besøk i Seniorsenteret eller et av pensjonistforeningens møter i Kolbens 3. etasje.