Kjenner du noen som fortjener heder for sin innsats for andre?

Både Frivillighet Norge og Oslo kommune er i disse dager på jakt etter noen helt spesielle mennesker. De vil nemlig gi heder og ære til de som gjør en innsats for andre. Vet du hvem de leter etter?

Heldigvis er verden full av helter. Noen er svært synlige og noen mer usynlige, men ikke mindre helter av den grunn. Folk som gjør en innsats for andre, som gir av seg selv, som kjemper, gleder og inspirerer.

Frivillighetsprisen

Gjennom Frivillighetsprisen heder paraplyorganisasjonen Frivillighet Norge en initiativrik person, lokal forening eller gruppe som har utmerket seg med frivillig innsats. Kjenner du noen som fortjener en slik utmerkelse kan du nominere kandidater her innen 5. september.

Tre seniorpriser

På samme måte ønsker også Oslo kommune å finne fram til noen hverdagshelter. De vil dele ut tre priser med følgende kategorier: 1) Beste tiltak for å fremme aktiv aldring for hjemmeboende eldre, 2) Beste tiltak i sykehjem for å gjøre sykehjemmet til beboernes hjem, 3) «Årets medarbeider» i eldreomsorgen i Oslo. Du kan lese mer om prisene her.

Både enkeltpersoner og virksomheter kan foreslå kandidater til prisene. Det er også anledning til å foreslå seg selv. Har du forslag til hvem Oslo kommune bør gi en utmerkelse, kan du sende en epost med kandidat og begrunnelse til  postmottak@hel.oslo.kommune.no.