Skogn Pensjonistlag

UTTALELSE FRA ÅRSMØTET I SKOGN PENSJONISTLAG

ÅPNE SKOGN HELSETUN MED INSTITUSJONSPLASSER SÅ SNART SOM MULIG.!

INSTITUSJONSKJØKKEN ER BEST FOR BRUKERNE.

Skogn Pensjonistlag, Levanger og Frol Pensjonistlag og Ytterøy pensjonistlag støtter Seniorrådets forslag om å utrede å beholde og etablere institusjonskjøkken i eldreomsorgen i Levanger.

SENIORRÅDET I LEVANGER GÅR MOT Å BYGGE SENTRALKJØKKEN I KOMMUNEN

SENIORRÅDET  I LEVANGER BEHANDLET ONSDAG 11. SEPTEMBER SAKEN OM BYGGING AV SENTRALKJØKKEN I KOMMUNENE

Hvordan lever eldre hele livet i vår kommune?

1.januar 2019 ble eldrereformen «Leve hele livet» rullet ut i landets kommuner.
Reformen er et spennende og godt prosjekt, men det forutsetter at kommunene både økonomisk og organisatorisk blir satt i stand til å klare den relativt store jobben som ligger i å innføre reformens gode intensjoner. Det innebærer også at eldre skal være trygge på at vi får den hjelpen vi trenger, når vi trenger det. Reformen slik den foreligger, skal gjennomføres uten økte tilskudd til kommunene. Når Levanger kommune i dag har stengte, tomme
sykehjemsplasser (Staup) tomme omsorgsboliger og nedlagte sykehjemsplasser på grunn av dårlig økonomi. Kan vi da forvente å leve hele livet trygt og godt i vår
kommune, i fremtiden?

Kontakt foreningen