Rørleggernes Pensjonistgruppe

KAMPEN FOR FORHANDLINGSRETTEN VUNNET?

Det blir spennende å se om politikerne følger opp sine lovnader om Forhandlingsretten på valgmøtet i Bergen 28. august.

RASERING AV KONTORET TIL PENSJONISTFORBUNDET  HORDALAND

Fredag 24. februar ble nestleder Vigdis Ravnøy oppringt tidlig på formiddagen av eieren av Teatergaten 34, hvor Pensjonistforbundet Hordaland leier et kontor/møter

Det var et lite hyggelig syn som møtte nestleder Vigdis Ravnøy da hun ankom kontoret tidlig på formiddagen denne fredagen.  Uvedkommende hadde i løpet av torsdag kveld/natt til fredag brutt seg inn på kontoret og gjort hærverk før et brannslukkingsapparat ble tømt inn i kontoret.  Det ble umulig å få tatt seg inn på åstedet.

PROFESSOR FRANK AAREBROT VILLE AT ELDRE  SKULLE  BLI  MERE "MILITANTE"

En av innlederne på Pensjonistforbundet i Hordaland sin konferanse 13. september om Eldrerådenes innflytelse -Illusjon eller spørsmål om evne og vilje, var professor Frank Aarebrot.   I sin innledning om Eldrerådenes påvirkningsmuligheter kom han blant annet med påstanden at eldre ikke vil innrømme at de er blitt eldre. I den sammenheng mente han at eldre måtte bli mer "militante".  Eldre må gjøres oppmerksomme på sin eksistens og eldre må sørge for at eldrepolitikk  får en plass i partienes valgprogrammer.

VELLYKKET MØTE I ODDA 7. SEPTEMBER

Rundt 140 pensjonister var møtt frem i god tid før Pensjonistforbundet i Hordaland i samarbeid med Odda og Tysedal Pensjonistforening kunne ønske vekommen til åpent møte for pensjonister fra Odda, Ullensvang, Eidfjord, Etne. Jondal og Kvinnherad.

Kontakt foreningen

Telefon 55247746