Grue Pensjonistforening

Medlemstur til Torremolinos – Andalusias solkyst

I nyhetsbrev for januar 2018 fikk vi tilbud om medlemsreise til Torremolinos. Nyhetsbrevet fulgte siste Pensjonisten. Eldbjørg og jeg har vært med på 2 av disse medlemsturene – Italia og Croatia.  Å bli med Aller travel på tur kan anbefales på det sterkeste.

Hyggetreff tirsdag 30. januar 2018

Årets første hyggetreff ble avholdt på Gruetunet i går, 30. januar. Grue sparebank var invitert til å holde foredrag om farer på nettet og praktisk bruk av banken. Fra banken stilte Eli Tomterstad og Hallgeir Sletten. Dette ble ei god og lærerik økt. Egil Øiseth sto for musikken og en del av historiene.

Savalen 2018.

Det har kommet mail fra fylkessekretær Marianne Gjerstad med invitasjon til Savalen i tidsrommet 18. - 21. juni. Jeg skriver innbydelsen nedenfor. Jeg vil poengtere at oppsett og språk ikke er mitt, men direkte kopi av innbydelsen.

Statsbudsjett, møteplan og landsmøte

Forbundet har presentert kravene til Statsbudsjett 2019. Samtidig er møteplanen for neste år klar, og landsmøtesakene foreligger snart.

27.februar 2018

Årsmøte

Tirsdag 27. februar avholdes årsmøte i foreningen.  Saker til årsmøtet må være styret i hende innen 19. februar.  "Bjørn Spillemann" har ansvaret for musikken denne kvelden.

27.mars 2018

Hyggetreff

Årsmøtet har vi lagt bak oss, og dette er det første møte med det nye styret.  Kveldens hovedgjest er redaktøren for bladet Pensjonisten Trond H. Nedrebø. Ellers blir det som vanlig informasjon fra styret, samt allsang.

Alan Johansen står for musikken.

På alle møter er det servering av kaffe, snitter og kaker.  I tillegg er det utlodning.  Vi ser gjerne at de som kommer har med seg en liten gevinst til utlodningen.  De ulike kretsene av bygda veksler på å ta med kaker - dette blir annonsert i avisa.

24.april 2018

Hyggetreff

Det nærmer seg vår, og denne kvelden kommer Gunn Hagen og gir oss gode tips om hva vi bør g jøre i hagen når det gjelder planting, gjødsling, beskjæring etc.

Musikken overlater vi til Widar Møllerud. Ellers blir det info fra styret, allsang og muligheter til en svingom.

Servering av kaffe, snitter og kaker er kveldens høydepunkt. Gevinst til utlodningen er vi takknemlige for. Se etter annonsen i avisa når det gjelder hvem som skal ha med kaker denne kvelden.

Kontakt foreningen

Leder Knut Halvard Lilleåsen
knutlil@online.no
Nestleder Bjørn Ove Seigerud