Grue Pensjonistforening

Styremøte ble holdt på Grue service tirsdag 20. august 2019

Dermed var sommeren på hell.  Etter innkalling fra leder Knut Lilleåsen møttes sittende styre til møte på Grue service i går for å få igang høstsesongen som vil bestå av 3 hyggetreff og julebord. Vi har hatt en fin sommer, og selv om styrets møtevirksomhet har ligget nede, har det foregått turer og aktivitet i foreningen. Jeg ønsker alle velkommen til kommende hyggetreff, og legger inn referat fra styremøtet i går under her:

Tur til Engerdal – teaterspillet Anna i Ødemarka.

Det var meldt veldig dårlig vær denne dagen, men vi hadde opphold da vi entret bussen på Kirkenær.  Vi plukket opp flere reisende på vekta på Namnå, ved Amundsen lenger nord på Namnå, på Sorknes og til sist på Flisa.  Da var vi 47 som var med på å sette kursen mot Engerdal. Med Ine ved rattet ble det en rolig og behagelig tur nordover mot Elverum i vekslende vær.  Men, vi satt tørt og godt.  Med et stopp på Hernes for beinstrekk, dro vi videre mot Engerdal og uteteateret.  Ved ankomsten entret Sten Bjørge Skaslien Hansrud bussen og ønsket oss velkommen, og vi vandret til setervollen hvor vi hadde reserverte plasser i første rekke.  Det utrolige skjedde:
Det var oppholdsvær.

Grillfest/Sommeravslutning i Grue Pensjonistforening 25. juni 2019

Dagen startet med pent, skyet oppholdsvær, men da tidspunktet for treffet nærmet seg, begynte regnet. Men, uansett vær, sier jeg som Aslaug Låstad Lygre «Vi skal ikkje sova bort sumarnatta..» Det var nok mange som var enig i det, for da jeg stengte kassa, var vi 82 betalende gjester + grill- og kjøkkendamene, spillemann Alan Johansen og underholder Frode Johansen. Jeg telte til 89 personer som var til stede. Det tror jeg er rekord for arrangementene våre.

Styremøte ble holdt 18. juni 2019

Hovedsak på dette møtet var det forestående hyggetreffet på Gruetunet 25. juni kl. 17.00.  Dette kaller jeg sommeravslutning, og i år som tidligere år blir det grilling.  Vi byr på fullt grillmåltid med alt tilbehør, også inkludert drikke.  Dette gjør at vi må øke inngangsbilletten til kr. 200,- pr person.  Foreningen dekker resten. Det blir hyggelig samvær, underholdning og trekning på inngangsbilletten. Jeg legger inn kopi av referat fra styremøte under:

27.august 2019

Hyggetreff

På høsthalvårets første hyggetreff  kan vi by på forklaring om   Informasjonsavtalen mellom Toyota og Pensjonistforbundet.  Leif vil informere om hvordan vi kommer inn på Hjemmesida.  Oscar Brattlie vil ha et kort kåseri om demokratiet.  Ellers byr vi på kort og enkel eldregymnastikk og allsang.

Egil Øiseth spiller denne kvelden, og Grinder har med kaker.

24.september 2019

Hyggetreff

Denne kvelden vil fysioterapeut Hanne Marte Paulsrud informere oss om fysisk aktivitet for eldre. Ellers blir det fysisk aktivitet, allsang og bingo.

Kirkenær tar med kaker, og Thor Sverre Rundgren står for musikken.

29.oktober 2019

Hyggetreff

Vi får besøk av Knut Magne Ellingsen som skal kåsere om "Av barn og.....får man høre sannheten".  Ellers blir det Gymnastikk, allsang og quiz.

Torsteins spiller.  Vestsida har med kaker.

Kontakt foreningen

Leder Knut Halvard Lilleåsen
knutlil@online.no
Nestleder Bjørn Ove Seigerud