Grue Pensjonistforening

Hyggetreff på Tunet 27.3.

Siste tirsdag i måneden var det som vanlig hyggetreff på Gruetunet, og til tross for at denne dagen falt inn i Den stille uke, altså påsken, kom det rundt 40 stk til arrangementet og det er vi i styret fornøyd med.

Hyggetreff og årsmøte 27.2.2018

Reglene sier at årsmøte skal holdes før 1. mars, og i år som ellers var det satt opp til hyggetreff og årsmøte i går. Jeg fikk etter hvert jobb som møteleder for årsmøtet, og derfor blir dette et litt redusert innlegg og bilder.

Medlemstur til Torremolinos – Andalusias solkyst

I nyhetsbrev for januar 2018 fikk vi tilbud om medlemsreise til Torremolinos. Nyhetsbrevet fulgte siste Pensjonisten. Eldbjørg og jeg har vært med på 2 av disse medlemsturene – Italia og Croatia.  Å bli med Aller travel på tur kan anbefales på det sterkeste.

Hyggetreff tirsdag 30. januar 2018

Årets første hyggetreff ble avholdt på Gruetunet i går, 30. januar. Grue sparebank var invitert til å holde foredrag om farer på nettet og praktisk bruk av banken. Fra banken stilte Eli Tomterstad og Hallgeir Sletten. Dette ble ei god og lærerik økt. Egil Øiseth sto for musikken og en del av historiene.

24.april 2018

Hyggetreff

Det nærmer seg vår, og denne kvelden kommer Gunn Hagen og gir oss gode tips om hva vi bør g jøre i hagen når det gjelder planting, gjødsling, beskjæring etc.

Musikken overlater vi til Widar Møllerud. Ellers blir det info fra styret, allsang og muligheter til en svingom.

Servering av kaffe, snitter og kaker er kveldens høydepunkt. Gevinst til utlodningen er vi takknemlige for. Se etter annonsen i avisa når det gjelder hvem som skal ha med kaker denne kvelden.

Namnå har med kaker.

Gruetunet

29.mai 2018

Hyggetreff

Det er lang tradisjon for at mai-treffet legges til Svullrya. Slik også denne gangen. Hva er mer naturlig når vi i år hygger oss på Svullrya enn at Dag Raaberg kommer og forteller om norsk skog-finsk museum.

Thor Sverre Rundgren har ansvaret for musikken.

Ellers er det styreinfo og allsang som vanlig, men merk dere at det settes av tid til QUIZ OM FINNSKOGEN.

Kaffe, snitter og kaker blir det også på "skogen". Vi minner som vanlig om loddtrekning og gevinst til denne. I avisannonsen settes det inn hvem som har med kaker.

Grue Finnskog  ordner med kaker.

Eldrehuset, Svullrya

26.juni 2018

Hyggetreff

Dette blir siste hyggetreffet før sommerferien.  Dette treffet er reservert til grillfest på Gruetunet. Vi nyter samværet med deilig grillmat, allsang og underholdning. Karl Ottos står for underholdningen..

Torsteins  har ansvaret for musikken, og da blir det muligheter for en dans.

Denne dagen er det styret som ordner med kaker.

Gruetunet

Kontakt foreningen

Leder Knut Halvard Lilleåsen
knutlil@online.no