Behandlingen av personopplysninger

Vi respekterer din rett til personvern, og all behandling av personopplysninger skjer i henhold til norsk personvernlovgivning. For enkelhets skyld, har vi laget følgende oppsummering av vår behandling av personopplysninger, men vi anbefaler at du setter deg inn i denne personvernerklæringen i sin helhet for at du skal forstå hvordan vi samler inn og bruker personopplysninger.

Informasjon om din enhet og internett-tilkobling

Informasjon om bruk av tjenestene

Når du besøker nettsiden vår registreres denne aktiviteten automatisk i våre målesystemer. Eksempler på slik informasjon er hvilke sider som besøkes, når på døgnet besøket ble gjort, hvor lenge en side var åpen i skjermen din, hvordan du navigerer på siden, eventuelle nettsteder du besøkte før du kom til våre sider, hvilke funksjoner du har brukt på siden og om du har gjennomført et kjøp. Vi bruker denne informasjonen blant annet til å forbedre tjenestene våre og for å gi deg innhold og markedskommunikasjon som er tilpasset deg og ditt bruksmønster.

Informasjon om posisjon

Vi registrerer din geografiske posisjon ut i fra ip-adressen, mobil nettverkskode eller andre former for mer eksakt lokalisering, som gps-data, dersom du har godkjent dette i vår app. Informasjonen brukes bl.a. til å formidle elektronisk kommunikasjon som epost og annet innhold som er relevant for det området du befinner deg i. Eksempelvis kan vi bruke dette til å formidle været i området du er i. Informasjonen kan også bli brukt for utvikling av nye produkter og tjenester. Informasjonskapsler og annet innhold som lagres lokalt. Når du bruker Pensjonistforbundets tjenester lagres informasjonskapsler og annen data lokalt (web storage) på din enhet. Dette er tekstfiler som lagres i din nettleser og som kan leses av våre tjenester. Informasjonskapsler og annen lokal lagring brukes for å forenkle bruken og for å gi deg relevant informasjon når du besøker nettstedet vårt. Informasjonskapsler brukes også for å måle trafikken på våre nettsider.

Tredjeparts leverandører