En stor porsjon samhold

Gode fylkesårsmøter med fremtidsvyer

I disse dager er tillitsvalgte på alle plan samlet til årsmøter rundt om i landet. Debatten går og gode ideer om fremtiden drøftes.

Tidligere blogginnlegg

Tilbakemeldingen fra foredragsholderne er entydig: Vi har et godt tillitskorps i hele landet som evner å ta de nødvendige diskusjonene. I skrivende stund har 7 fylker avholdt sine årsmøter og på samtlige steder har både organisasjonen og strategien til Pensjonistforbundet vært tema. De resterende fylkene skal ha den samme debatten. Alle fylker skal ha gjennomført sine årsmøter innen utgangen av mars måned.

-Det er morsomt å få ta del i det engasjementet som viser seg ute i lokalmiljøene, sier forbundsleder Borge Rørvik. Han er en av 5 foredragsholdere som besøker fylkene dette året.

De to debattene,Organisasjonsbyggingen og Strategien, skal leve som lokal debatt utover våren. Strategidebatten skal få sin konklusjon i forbindelse med landsstyremøte i juni måned mens organisajonsdebatten skal leve helt frem til landsmøtet i 2015.

-Vi skjønner av diskusjonen i forhold til strategi at vi er få riktig spor når vi legger frem våre tanker, sier kommunikasjonssjef Tale Jordbakke. Hun har vært på årsmøter i Hedmark og Rogaland og skal videre til Østfold senere.