All makt i denne sal

Statsbudsjettet legges frem 12. okt

Selv om valgkampen ga signaler om hva vi har i vente, er jeg spent på hva Statsbudsjettet for 2018 inneholder. Torsdag 12. oktober kl 10.00 kommer svaret.

Tidligere blogginnlegg

Det er like spennende hver gang. Lever du for og med politikk så er Statsbudsjettet spennende. Hva er lagt inn i forhold til eldre? Hva er tatt ut? Ofte er det greit å lese seg opp på hvilke positive overraskelser som ligger i et slikt budsjett. Noe annet er å finne alt som er borte. Og... det skjer, hvert år! Noen ganger er de negative endringene nevnt i en innskutt bisetning i et bortgjemt kapittel. Andre ganger mer synlig.

Våre forberedelser til den store lesedagen er å finne frem våre tidligere krav, våre tidligere høringsdokumenter og ikke minst lese oss opp på budsjettlekkasjene slik at vi kan lage ferdig utkast til pressemeldinger, informasjonsskriv til medlemmer etc.

Pensjonsmeldingen som skal følge Statsbudsjettet er bebudet fremlagt fredag den trettende. La oss håpe at akkurat den dagen blir en lykkedag.