Nå er tiden moden for mer innflytelse

Med Jan Davidsen som leder av Pensjonistforbundet er tiden blitt moden for mer innflytelse på den enkeltes pensjon. Vi vil ha forhandlingsrett på folketrygden og vi vil ha status som den femte hovedorganisasjon.

Tidligere blogginnlegg

Som generalsekretær for Pensjonistforbundet blir jeg glad til sinns og kampklar når vi er så nyskapende som dette.

Dagsnytt og Politisk kvarter på P2 fredag 4. mars klargjorde på en grei måte hvor pensjonistene står i forhold til de 4 etablerte hovedorganisasjonene. YS var blankt avvisende til at Pensjonistforbundet skulle få en endret status. LO ville ikke uttale seg. Unio var ikke helt avvisende men heller ikke særlig entusiastiske mens Akademikerne mente at dagens hovedorganisasjoner ivaretok pensjonistene. I debatt med forbundsleder Jan Davidsen gikk leder av Akademikerne  så langt i å snakke ned forslaget fra Jan Davidsen at han begynte å raljere med medlemsmasse!! " Vi fire hovedorganisasjoner har langt fler medlemmer totalt enn hva Pensjonistforbundet har" uttalte Knut Aarbakke med henvisning til at de gjorde en god nok jobb for pensjonistene i trygdeoppgjørene.

Kjære alle pensjonister: Jeg minner da om at i motsetning til oss  signerte alle disse hovedorganisasjonene i trygdeoppgjøret 2015  en protokoll som gav landets pensjonister en lavere utvikling av pensjon enn prisveksten!! Ikke fortell meg at folketrygden ligger lengst frem i pannebrasken på disse fire organisasjonene.
Pensjonistforbundet derimot tenker folketrygd hele dagen, 7 dager i uka, 365 dager i året. Meld deg inn hos oss...det eneste som nytter!