Håper på fair kamp om rettigheter i Stortinget

Juks og fanteri lønner seg aldri

Avskylig å bruke pensjonistene i et politisk spill

Tidligere blogginnlegg

Trygdeoppgjøret 2015 er et spesielt oppgjør. Mest av alt fordi alle landets alderspensjonister med tilleggspensjon vil få mindre å rutte med om ikke regjering og storting tar noen grep. Spesielt også fordi Pensjonistforbundet og andre har valgt å ikke signere noen protokoll fra oppgjørene i protest mot regjeringens holdning.

Torsdag 21. mai ble det enda mer spesielt. Da kom det for en dag at FrP kjører et dobbeltspill overfor andre politikere, pressen og ikke minst pensjonistene. Det er intet mindre enn ynkelig, skammelig, ødeleggende og trist. Ynkelig fordi de velger å dobbeltkommunisere overfor velgerne. De skal late som om det å sitte som medlem av en regjering og som skal forsvare pensjonsreformen er forenlig med å fremme egne forslag i Stortinget. Internnotatet som Aftenposten har fått tak i viser at de vil fremme et forslag de tror og håper blir stemt ned. Skammelig fordi de gjennom sin manøver prøver å stoppe Pensjonistforbundet som på en ærlig måte vil benytte Stortinget for å få flertall for å endre regjeringens beslutning i trygdeoppgjøret. En skikkelig grisetakling! Ødeleggende for den fra før skjøre tilliten det norske folk har til politikere. Trist fordi den viser med tydelighet at politikere ikke nødvendigvis er til for folket.

I idretten utestenges juksere. På fotballbanen få du direkte rødt kort om du grisetakler en motstander som er igjennom og klar for å score mål.