En inspirerende gjeng å holde foredrag for

Kjempesuksess og stuvende fullt i Risør

Samspillsmøtet mellom Risør kommune og Pensjonistforbundet ble en suksess. Vi trodde det skulle komme 70...Det kom 120!!

Tidligere blogginnlegg

Det gir en god følelse når møtedeltakere viser med mimikk, latter, språk og takknemlighet at de har hatt en god og lang formiddag sammen med oss. Slik var det i Risør. Stemningen var høy fra første sekund. Tone Hulbækmo og Hans Fredrik Jacobsen leverte kultur av ytterste klasse. Forsamlingen kjente seg godt igjen i Hans Fredriks egne viser fra Risør. Nydelig!!

Ordfører Per Kristian Lunden redegjorde på en flott måte hva som ligger av utfordringer og muligheter i fremtidig kommunestruktur. Hans evne til å formidle var trygg og god. Han oppfordret eldre til å ta del i debatten. Han kom også inn på  helse- og omsorgssituasjonen i kommunen. Den er trygg med med utfordringer.

Generalsekretær Harald Olimb Norman innledet med å gi mye berettiget skryt til kommunen, frivilligheten og foreningslivet i byen. Som Risørgutt er det godt å være tilbake, sa han med henvisning til  en av Hans Fredrik Jacobsens  viser.
Norman viste til viktigheten av å være organisert, viktigheten av å bry seg samt delta i debattene både nasjonalt og lokalt. Han ønsket sterkt en lokalforening i byen som kunne være en møteplass for eldre og hvor gode debatter kunne foregå. Videre gjennomgikk Norman statsbudsjettet for 2015 og hva det innebærer for eldre. Han avsluttet med å fokusere på kultur som forebygging og den kulturelle spaserstokk som virkemiddel til dette.

Prosjektleder Tone Bye i Pensjonistforbundet og grunder Erik Grorud viste frem Sørlandet helsepark. Pensjonistforbundet er involvert i dette gjennom prosjekt " Morgendagens Aktivitetssenter". Bye la frem prosjektets tanker på en en fremoverlent og morsom måte. Grorud brukte sin tid på å vise fremdriften i byggingen samt hva senteret skal inneholde.

Avslutningsvis holdt konsulent Carsten O. Five i Pensjonistforbundet et forykende innlegg om hvordan du skal få mer ut av pengene dine. Det var en blanding av skjemt og alvor som forsamlingen likte godt.

Mange vil huske denne dagen som en god dag for kommunen, Pensjonistforbundet og de selv.