Fornuften seiret. Den kulturelle spaserstokk er på plass igjen

Takk til alle gode krefter som har hjulpet Pensjonistforbundet med å få på plass igjen den kulturelle spaserstokk

Tidligere blogginnlegg

Svært få enkeltsaker har engasjert så mye i budsjettdebatten som regjeringens forslag om å ta bort den kulturelle spaserstokk. Nå har fornuften seiret. Etter uker med massivt trøkk fra hele landet har regjeringen og støttepartiene blitt enige om å videreføre ordningen. For en lettelse!!! Jeg blir glad bare jeg tenker på alle de som fortsatt vil få glede av kultur på sykehjemmet. Det betyr så mye for så mange og er så billig.

Takk til KrF som tok saken inn i forhandlingsmøtene og stod løpet fullt ut. Det står det respekt av. Jeg minner om at både FrP, Høyre og Venstre gikk inn for å kutte ordningen. Igjen....takk KrF.
Takk til alle dere som har snakket på vegne av ordningen. Pårørende, ansatte i institusjon, brukere og kulturbærere. Mange gode krefter har hjulpet Pensjonistforbundet til å vinne denne saken.

Pensjonistforbundet har vært toneangivende siden 8. oktober. Fra radio, tv, aviser til debatter og til slutt to høringer i stortingskomiteene samt lobbyvirksomhet har vi nå kommet i mål med en stor seier for alle eldre både i- og utenfor institusjon.